En liten butik...

Så kan man ju också göra för att skicka in ett inlägg.... trycka på enter :)

nä skämt å sidå..

Jag fick i uppdrag att göra lite på ett tema typ inbjudan, placeringskort och kanske en bordsdekoration....

vi börjar med borddekorationen... vilket jag funderade länge och väl på men tillslut blev det en korg med blommor...  ska se om jag kan komma ihåg hur jag gjorde det är 3 veckor sedan jag gjorde den...

började med att fläta en korg.


jag stoppade i en oasis i en plast påse ( bara för att testa) mest om man skule vilja stoppa i riktiga blommor någon gång...


efter det så klippte jag ett papper som hade vimplar på sig i olika färger... glömde ta kort på det...



dessa satte jag fast med vanliga knappnålar... så att det täckte oasisen och blev till en bra grund..


Med hjäp av blommor, blomster tråd och andra dekorationer... allt utom blomstertråden finns hos En liten butik..
sattes blommorn i korgen... jag virade fast tråden på blomman och sedan satte jag ner det i korgen..

Lite glitter på blommorna satte jag också...
Det jag kom att tänka på sedan är att man bör nog lägga något i botten så att den blir tyngre för som det är nu så räcker det att blåsa på den för att den ska tippa eller flytta på sig..

inbjudningkort: gjorde jag genom att rita av ett litet kuvert som jag sedan dekorerade invändigt med hjälp av stämplar och en bit papper som jag skrev på




sedan gjorde jag placeringskort....
så enkelt jag bara kunde komma på ....
jag använda ett papper som jag vek och immade ihop satte en pappersblomma och en plastblomma med bling på och skrev ett namn..  tog lite färg på kanterna...


vips så var det klart detta är ju ett tema som man kan fortsätta på i evighet med tex servettringar.. glasunderlägg.. tallriksunderlägg dekorera ljus osv... det är bara fantasin som sätter gränserna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0