Hjärnskakning

Nu är det drygt en vecka sedan jag råkade stå i vägen när Sixten blev rädd.... riktigt vad som hände har jag inget minne av men resultatet kan jag tala om blev hjärnskakning...
Det sista jag minns är att jag stog och betade honom och pratade skit med Marianne (som betade Knaten) sedan låg jag på marken och hade vissa svårigheter att komma upp..

Akuten nästa... röntgen som visade på inga skador... vilket känns skönt..
Har nu varit hemma i drygt en vecka och nu har hjärnan börjat fungera lite som den ska...
ibörjan var det svårt att hålla på med något vettigt mer än 5-10 min men nu har det ökat så nu klarar jag rent fysiskt att göra ganska mycke även om jag inte får lyfta något som väger mer än ett mjölkpaket... men va fan allt väger ju mer än det... men jag försöker i alla fall att inte ta i för mycke...
sover inte lika mycke som de första dagarna.. vilket var nästan 50% av dagen...

Men phu vad långtråkigt... titta på tv hmmmm fungerade i 20-25 min sedan somnade jag.... fast om det berodde på hjärnskakningen eller på att det bara är skit på tv det vet jag inte.....
Datorn ska vi bara inte tala om... 15-20 min sedan kom/ökade huvudvärken och det var bara att lägga ner...
läsa var bara att glömma...

Det som har varit jobbigast är ju att fokusera... att hålla fokus på något....

Men nu är det bättre blir fortfarande trött om jag gör något för länge...men det rör sig inte om minuter nu utan vissa saker kan jag göra längre än så....

å nu börjar det gå åt rätt håll......
Köra bil är jobbigt då måste man ju fokusera helt och hållet....

Är sjukskriven till den 20 så jag hoppas att jag är ok då.. men det ska jag vara för att gå hemma blir man ju knäpp av......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0