Fredag

Ja ha nu har jag jobbat heltid en hel vecka... så nu kanske man kan hoppas på en full månadslön

Men tillbaka till verkligheten.
Vet ni att jag börjar hata snön..
Nu har vi hur mycke snö som ....ja jag vet inte.. om man jämför med norrland är det väll ingenting men här..

Okej jag ska medge att jag alla år längtar efter snö och att det är vackert när det är sol och det är bättre än när det är regnar och är mörkt..

Men hur jobbigt är det inte att plumsa i snön när man ska släppa ut hästarna, lägga ut hö.

Och när några hästar har stolparna som gnag pinnar... vilket innebär att det snart inte finns några stolpar kvar..

Vilket just nu med all snö är jätte lätt att slå ner nya......eller inte alls

Sedan så finns det två hästar som skiter fullkomligt i att det finns ett elstaket... även om det nu inte finns så mycke ström

kan någon se till att vi får vår snart..

Men då kommer nästa problem

Försvinner snön för fort finns det inget att stoppa ner de vita trampstolparna i.
Men vi får  väll hoppas att tjälen försvinner lika snabbt så att man kan slå ner några trästolpar.

SÅ KAN VI FÅ VÅR SNART..

Så att hästarna blir kvar i de hagarna som det är tänkt att de ska vara i och jag slipper plumsa...


Men som sagt det är vackert när det är SOL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0